You are here

aile şirketinin tarihçesi Kühne

aile şirketinin tarihçesi

Kühne

Hikayenin başlangıcı

Lezzete adanmış 10 nesil

Kühne’nin hikayesi nasıl başladı? Almanya’nın en çok satan kırmızı lahanası olan Kühne’nin bu ürünü kaç yıldır piyasada? Sizi yaklaşık 300 yıllık tarihimizde gezintiye davet ediyoruz. İyi eğlenceler!

1722

KURUCU NESİL

Her şey 1722 yılında Berlin'de başladı I. Frederick William I, Prusya ve Berlin kralıydı ve Berlin önemi giderek artan bir mesken bölgeydi. Johannn Daniel Epinius, küçük bir sirke imalathanesi kurdu ve böylece gurme gıda ve sirke üretimi alanında Avrupa'nın en büyük şirketlerinden biri olacak olan şirketin temelini atmış bulundu. Sirke imalathanesi 1762 yılında bir sonraki neslin, Friedrich Wilhelm Kühne'nin yönetimine geçti.

1832

Dördüncü nesil

Carl Ernst Wilhelm Kühne hikayenin başladığı sirke imalathanesini devralır ve buraya kendi adını verir. Kühne markasının tarihi de böylece başlamış olur. İmzasını taşıyan bir marka yaratır ve bugün ailenin adı hala şirket logosunun bir parçasıdır.
Kühne, aynı yıl içinde, Almanya’da Schützenbach hızlı sirke üretim sürecini uygulayan ilk sirke üreticisi olur. Bu hamleyle, kendisini ticaretten imalata geçiren o hayati adımı atmayı başarmıştır.

1876

Kraliyet ailesinin gıda tedarikçisi

Carl Ernst Wilhelm’in oğlu Carl Kühne 1867’de “Majesteleri Kral” tarafından sarayın gıda tedarikçisi seçilir. O dönemde bile kaliteye olan bağlılık, hak ettiği takdiri görmüştür.

1896’dan 1905’e

Büyüme yılları

Şirket, portföyünü genişletir ve Almanya’nın her tarafında çok sayıda üretim tesisi kurar. Artık hardal (1896), mayonez (1902), lahana turşusu (1903) ve salatalık turşusu (1905) üretmeye de başlamıştır. Carl Kühne’nin oğlu Wilhelm, isabetli kararlarla ve öncü bir ruhla şirketi yeni yüzyıla taşır ve çalışmalarıyla kazançlı bir işletmenin temelini atar.

1906

SUROL – Bir marka doğuyor

Bitkisel sirke SUROL bir marka olarak Ağustos 1906’da Kraliyet Patent Dairesi tarafından tescillenir. Böylece SUROL Almanya’nın ilk sirke markası ve muhtemelen de Alman markalı ilk ürünlerden biri olur. İsmi bulmak çok kolay olmuştur: “Sauerkraut” (lahana turşusu) kelimesi alınmış, her iki harfinden biri atılmış, geriye kalan harfler hızlı okunduğunda SUROL markası ortaya çıkmıştır.

1943

Yedinci nesil

Berlin’deki ana fabrikanın büyük bir bölümü 1943’te savaş sırasında yıkılır.

1945

HAMBURG’DA YENİDEN YAPILANMA

Savaş sonrasında, birçok üretim tesisi büyük zarar görmüş, hatta kimileri tamamen yıkılmış durumdadır. Ayrıca Almanya’nın bölünmesi sonucunda birçok tesis kaybedilmiştir. Şirket merkezi Berlin’den Hamburg Altona’ya taşınır. Günümüzde de şirketin merkezi hala Kühnehöfe’dir. Üretim faaliyetleri burada yeniden başlamıştır.

1948’den 1956’ya

Yeniden yapılanmanın ardından büyüme dönemi başlar

Yeni üretim tesisleri, yeni üretim süreçleri ve modern ürünler büyümeyi hızlandırır. Kühne araştırmaya ve ürün geliştirmeye yatırım yapar. Yıllar içinde yeni imalat süreçleri, yenilikçi tarifler ve bunun sonucunda, özel rafinasyon süreçlerindeki uzmanlık sayesinde müşterilerin asla vazgeçemeyeceği ürünler birer birer piyasaya sürülür.

1951

KÜHNE TÜPÜ SIKIYOR

Kühne, öncü rolünü alıyor ve gurme gıdaları tüplerde sunuyor.

1957

Hazır kırmızı lahana piyasaya sürülüyor

Parmaklar lahana doğramaktan morarmadan lezzetli bir lahana yemeğinin tadını çıkarmak o devirlerde “mutfakta görülebilecek en büyük kolaylık”tır ve cesur bir fikirdir.

Carl Wilhelm Kühne’nin annesi Lisel Kühne parmaklarının lekelenmesinden o kadar sıkılmıştır ki hazır kırmızı lahana üretimini ısrarla önerir ve bu dileği 1957’de gerçekleşir. Ev kadınlarını vakit ve emek harcamaktan kurtaran Kühne kırmızı lahanaları, günümüzde Almanya’nın en çok satan lahana ürünüdür.

1973

Herkes salata bağımlısı olabilir

İlk hazır salata sosu “Salatfix” Almanya’da Kühne markasıyla satışa sunulur. Yaklaşık yarım yüzyıl sonra bugün bile Kühne salata sosları, pazarın tartışmasız lideridir.

2000

Yeni binyıl

Gelenekten gelen yenilik: dün, bugün, yarın. Kühne pazara sunacağı yeniliklere yön veren bir ekibe sahiptir. Geliştirme çalışmalarında başarıyı sağlayan temel faktörler başta müşteri ihtiyaçlarının karşılanması ve hız ve girişkenliğin yanında katma değer yaratılmasıdır. Bunun başarılı örnekleri, iki dakikada hazırlanabilen Kühne Hazır Kırmızı Lahana ve hafif balzamik krema Balsamissimo’dur.

2015

Sadece benim için iyi

Şimdi Kühne'nin Enjoy markası var

– with products that taste good and are also good for you. How is that possible? With the proper ingredients and unbeatable recipes. We love the rapeseed oil in the vinaigrette for its omega-3 fatty acids, the super fruits acai and acerola are our heroes in the dressing. Our vegan and gluten-free salad cream is truly tasty. Additives, flavour enhancers or flavourings do not make their way into our vegetable crisps bag.

2020

Yeni Liderlik Üçlüsü

Carl Kühne KG Danışma Kurulu, daha önce Kühne'de satış, pazarlama ve Ar-Ge yönetim kurulu üyesi olan Alexander Kühnen'i (sağda) yönetim kurulu başkanı olarak atadı. Kühnen'in meslektaşları Heiner Opdenfeld - Tedarik Zinciri Yönetimi (solda) ve Christian Strey - Finans ve BT (ortada) da yönetime atandı.