Kühne’nin hikayesi nasıl başladı? Almanya’nın en çok satan kırmızı lahanası olan Kühne’nin bu ürünü kaç yıldır piyasada? Sizi yaklaşık 300 yıllık tarihimizde gezintiye davet ediyoruz. İyi eğlenceler!
Her şey 1722 yılında Berlin'de başladı I. Frederick William I, Prusya ve Berlin kralıydı ve Berlin önemi giderek artan bir mesken bölgeydi. Johannn Daniel Epinius, küçük bir sirke imalathanesi kurdu ve böylece gurme gıda ve sirke üretimi alanında Avrupa'nın en büyük şirketlerinden biri olacak olan şirketin temelini atmış bulundu. Sirke imalathanesi 1762 yılında bir sonraki neslin, Friedrich Wilhelm Kühne'nin yönetimine geçti.
Carl Ernst Wilhelm Kühne hikayenin başladığı sirke imalathanesini devralır ve buraya kendi adını verir. Kühne markasının tarihi de böylece başlamış olur. İmzasını taşıyan bir marka yaratır ve bugün ailenin adı hala şirket logosunun bir parçasıdır.
Kühne, aynı yıl içinde, Almanya’da Schützenbach hızlı sirke üretim sürecini uygulayan ilk sirke üreticisi olur. Bu hamleyle, kendisini ticaretten imalata geçiren o hayati adımı atmayı başarmıştır.
Carl Ernst Wilhelm’in oğlu Carl Kühne 1867’de “Majesteleri Kral” tarafından sarayın gıda tedarikçisi seçilir. O dönemde bile kaliteye olan bağlılık, hak ettiği takdiri görmüştür.
Bitkisel sirke SUROL bir marka olarak Ağustos 1906’da Kraliyet Patent Dairesi tarafından tescillenir. Böylece SUROL Almanya’nın ilk sirke markası ve muhtemelen de Alman markalı ilk ürünlerden biri olur. İsmi bulmak çok kolay olmuştur: “Sauerkraut” (lahana turşusu) kelimesi alınmış, her iki harfinden biri atılmış, geriye kalan harfler hızlı okunduğunda SUROL markası ortaya çıkmıştır.
Berlin’deki ana fabrikanın büyük bir bölümü 1943’te savaş sırasında yıkılır.
Savaş sonrasında, birçok üretim tesisi büyük zarar görmüş, hatta kimileri tamamen yıkılmış durumdadır. Ayrıca Almanya’nın bölünmesi sonucunda birçok tesis kaybedilmiştir. Şirket merkezi Berlin’den Hamburg Altona’ya taşınır. Günümüzde de şirketin merkezi hala Kühnehöfe’dir. Üretim faaliyetleri burada yeniden başlamıştır.
Yeni üretim tesisleri, yeni üretim süreçleri ve modern ürünler büyümeyi hızlandırır. Kühne araştırmaya ve ürün geliştirmeye yatırım yapar. Yıllar içinde yeni imalat süreçleri, yenilikçi tarifler ve bunun sonucunda, özel rafinasyon süreçlerindeki uzmanlık sayesinde müşterilerin asla vazgeçemeyeceği ürünler birer birer piyasaya sürülür.
Kühne, öncü rolünü alıyor ve gurme gıdaları tüplerde sunuyor.
İlk hazır salata sosu “Salatfix” Almanya’da Kühne markasıyla satışa sunulur. Yaklaşık yarım yüzyıl sonra bugün bile Kühne salata sosları, pazarın tartışmasız lideridir.
Gelenekten gelen yenilik: dün, bugün, yarın. Kühne pazara sunacağı yeniliklere yön veren bir ekibe sahiptir. Geliştirme çalışmalarında başarıyı sağlayan temel faktörler başta müşteri ihtiyaçlarının karşılanması ve hız ve girişkenliğin yanında katma değer yaratılmasıdır. Bunun başarılı örnekleri, iki dakikada hazırlanabilen Kühne Hazır Kırmızı Lahana ve hafif balzamik krema Balsamissimo’dur.
Carl Kühne KG Danışma Kurulu, daha önce Kühne'de satış, pazarlama ve Ar-Ge yönetim kurulu üyesi olan Alexander Kühnen'i (sağda) yönetim kurulu başkanı olarak atadı. Kühnen'in meslektaşları Heiner Opdenfeld - Tedarik Zinciri Yönetimi (solda) ve Christian Strey - Finans ve BT (ortada) da yönetime atandı.